söndag 2 augusti 2009

Den 24 Juli..

Dagen börjar med att micke åker iväg för att städa upp i garaget hemma hos sin far..han åker vid nio..jag är inte den som direkt springer upp ur sängen vid den tiden semestern..men tydligen så hade jag slagit i huvudet eller något sådant när jag somnade för jag får för mig att gå upp och gå ut i skogen och plocka hallon och blåbär..och det tar inte många minuter...(fortfarande chockad)..förrän jag står där och har ätit frukost och iförd regnbyxor och mina fina gula gummistövlar =)
Upp emot skogen och jag hittar inte många blåbär..men hallon hittar jag nästan 2 liter =)
Sen när jag "springer" till mickes föräldrar (eftersom det var närmast dit) så är mickes farfar där och säger att jag varit på fel ställe och säger att hit ska du gå..och sen ångrar han sig lite och säger att det är ju "hans" ställe... haha.. =D

De här lådorna kommer bli vääldigt gott att ta upp ur frysen i höst när man äter pannkakor och kan göra varm hallonsylt =D

På kvällen den dagen vill mickes kusin Emil åka ut och fiska och vi är inte sena att hänga på..superfint väder..en aning kallt och blåsigt kanske..men en pytteliten gädda blev det iallafall men den får leva vidare i tenhultasjön tills den blir stor och vi kan fiska upp den igen =)



Dagen efter var inte nådig med foglossning..aj aj aj =(

Inga kommentarer: